Hjemmelaget gåbortgave - svibler!




Det er jammen hyggelig å lage en “gåbortgave”, det skal ikke mer til enn en selvlaget moseball
så tvinner jeg litt salix/pil/selje og binder det sammen med litt hampehyssing/-tau. De er fin å ha rundt svibelkrukken.

Så lager jeg til selve krukken:
  • setter 3 svibler i en passende potte og potte/krukke velger jeg ut fra hvem som skal ha vertinnegaven 
  • tar på litt jord og mose
  • pynter  med litt tyttebærlyng som jeg plukker i 100-meterskogen bak huset

En veldig hyggelig syssel!! 

Det å bort altså!

Kommentarer

  1. Så koselig å se.Du er så flink til dette!Fint å få en gave som man kan se spire og gro.Jeg har plukket inn en del mose nå, men vurderer å ta en tur til i skogen i dag i tilfelle snøen kommer i kvelden. Ha en vakker dag!

    SvarSlett
  2. Proffsigt och personligt! Mycket trevligare att få än en köpekorg!
    Önskar dig en trevlig helg!/Laila

    SvarSlett
  3. Hej !

    Kul att du delar ett inlägg hos mig på Facebook - tack snälla du !!
    Återkom gärna om att gästblogga - låter intressant !
    Önskar dig en skön helg !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvarSlett

Legg inn en kommentar