Vår i krukker – nå koser vi oss med masser av bilder!!



Vi kan la vinteren flomme over i vårpotter som jeg har hatt tidligere...
...og jeg kan fortelle deg at nå i januar er det 5 år siden jeg så smått startet bloggen Furulunden…

Vinter-vår 004

…her viser jeg vårblomstring fra den første Furulunden…
…altså der vi bodde fra 2007 til 2012…

Vinter-vår 005


Vinter-vår 008


IMG_4299


IMG_6578

…det er nesten ingen grenser for hva man kan putte sammen i krukker av vårlige, nærmest sprakende blomster…

IMG_4186

…og oftest starter jeg inne…

IMG_4188

…med perleblomster eller annet som er vårlig, kan liksom ikke vente noen uker til…
…og det som er fint med det er at løkene kan settes ut i hagebedene når de har gjort seg ferdige inne…
…så har man fine blomster til neste år, og året etter der og…

IMG_4246

…ranunkler og stemor/fioler…

IMG_4261

…og titten på hjørnet…

IMG_4308

…krokusen er også fin humlemat i tillegg til at den kan plantes ut i hagen etter krukketilværelsen…

IMG_4291


IMG_9204

...nå har vi forflyttet oss til Furulunden II hvor vi har bodd siden sommeren 2012...

IMG_9205


IMG_8844

…disse lysgule narsissenen pryder nå bakhagen i Furulunden, det er noe eget med lysgult synes jeg…

20140423_132624_2

...her ser den ut som den er hvit og gul, men sannheten er at den er lysgul...

IMG_2404


IMG_2082


IMG_2085

…en vakker variant av –Helleborus-…
…jeg synes vi kan gjøre som danskene, kalle dem påskeklokker, ja, altså de som blomstrer sent på våren, de har som regel et annet etternavn enn julerosene – Helleborus Niger-

IMG_6627


IMG_8755

IMG_8757

…man kan jo simpelthen drømme seg bort – ja helt til mars/april her hos oss…
…da er i alle fall jeg klar med jord og spade – og diverse krukkeplanter…
…og imens nyter vi varme og lys fra peisen og stearinlysene som er tent i heimen!!

Hilsen fra Mette som ønsker deg gode vinterdager!

Kommentarer

  1. Så flotte løkplantinger, både inne og ute! Deilig å bli minnet på hvor lett en kan få det vårlig og fint! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Nå kjente jeg det kriblet litt,,vår-kriblet,,så fine løkblomster og bilder.
    Det er artig å se på bilder fra noen år tilbake for en hage er jo bestandig i forandring.

    God kveld til deg.

    SvarSlett
  3. Ja, vi kan gjerne kose oss med vårblomster i krukker i dag...
    Ikke så ve-eldig lenge til nå :-)

    SvarSlett
  4. Herlig vårinnlegg. Gled meg som aldri før til ein ny hagesesong og når eg ser så fin blomstring skyt det fart i vårlengten.

    SvarSlett
  5. Å det var virkelig deilig og se på dette innlegget ditt med alle disse hærlige vårtegnene, tenkat alt dette skal vi få se om noen uker :)
    Nydelige bilder :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  6. Deilige vårbilder :)
    Å, det er en egen go'stemning i heimen når våren kommer.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med bloggejubileum! :) Og så fint med noen vårlige bilder, krukker og kar har jeg sansen for, de kan varieres og flyttes på alt etter behov og sesong. Nyt helgen!

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av vårblomster (løk). Hadde endel løk igjen som jeg ikke rakk å sette i høst. De kom i jorden denne uka !!. Og... jeg begynner så smått å glede meg til våren.
    Ha en god helg.
    Eirin

    SvarSlett

Legg inn en kommentar