Ligusterhekken er klippet, og hva gjør man så med toppene?...




...tar av de nederste bladene og setter dem i potter med jord eller i et egnet ventebed...
...så enkelt som bare det...
...jeg bruker ikke engang såjord til dette jeg...
...disse satte jeg etter vårens klipperunde, og de har allerede slått rot...



...jeg klippet hekken (som forøvrig skal bli en tett hekk som rammer inn de to rektangulære bedene i Furulunden) på nytt for ett par uker siden, og toppene fra den omgangen har jeg satt i samme ventebed...
...disse var så lange at jeg i tillegg til å fjerne de nederste bladene, toppet den...
...da er det bare å vente til våren for å se hva jeg kan bruke videre...

...jeg har nemlig tenkt til å lage noen ligusterkuler på stamme...
...de er rasktvoksende, så det skal ikke ta mange årene, hihi...
...tror det kan bli veldig fint...
...så nemlig noen slike forleden dag i et hagesenter...

tudelidei


Kommentarer

  1. Bra tips! ....och har man eget förökningsmaterial kan man ju experimentera och leka lite, bara fantasin sätter gränser.

    Ha det gott!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar