Lag ditt eget avokadotre.



Det er sikkert flere som har forsøkt å plante sin egen avokadostein og her viser jeg starten på mitt lille vårprosjekt.
  • jeg vasket avokadosteinene fri for avokadokjøtt-rester
  • stakk tre tannpirkere inn i steinen for å ha et feste i glasset.


  • så fylte jeg glassene med vann
  • da er det bare å vente den tiden det tar før steinene sprekker opp og røttene viser seg
  • så skal jeg vise og fortelle mer når steinen har stått noen uker og ting begynner å skje

Har du gjort dette før? Da er det veldig fint om du deler et bilde med oss så vi kan holde motet oppe den tiden det tar før steinen begynner å spire.

Kommentarer

  1. Hejsa
    Jeg satte en avocadosten i jorden for 6 uger siden. Nu er den spiret 15 cm op i luften og er lige ved at sætte blade. Jeg tænker den kan stå i drivhuset. Lykke til med dine små:-)

    SvarSlett
  2. Avocadoplanter har jeg aldri prøvd, men var vannehjelp for en for lenge siden, den var skikkelig diger. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett

Legg inn en kommentar