Jeg er i tvil om fargevalg - har du lyst til å synse sammen med meg...



...i stedet for å velge helt tradisjonelt når det gjelder farge på rekkverk  - hvitaktig - eller mørk grått, som hytta skal bli i løpet av denne sesongen, valgte vi antikkgrå på denne verandaen i fjor...
...faktisk etter råd fra faghjelpen min i FARGERIKE...


...det er vi veldig fornøyd med...


...men når det gjelder denne store terrassen ved hyttas inngangsparti, så er jeg i tvil...


...skal rekkverket her være antikkgrått (lyst) som på verandaen rett rundt hjørnet til venstre i dette bildet eller skal vi gå for mørk grått som hytta skal males i...

...jeg er ute etter flere synspunkter og gjerne hvorfor du ville velge den fargen du gjør...
...kom igjen da, hjelp meg/oss...
...ha en finfin helg...


I denne bloggen er det skriblerier om egen og andres hager og alt mulig som er hagerelatert. 
Følg meg gjerne på INSTAGRAM

Kommentarer

  1. Jag skulle alla gånger ta mörkgrått, det kan bli för dominant med ljusgrått på så pass mycket räcke, och om ni ska låta något växa där på räcket blir det snyggast med mörkgrått mot det gröna. Fånga upp husets färg så smälter räcket in bättre i miljön!
    Önskar en fortsatt trevlig helg!
    Laila

    SvarSlett
  2. Det er litt vanskelig å se ut fra bildene, men om dere skal ha listverk rundt dører og vinduer i samme antikkgrå farge kan det være veldig flott å ha denne kontrasten til hyttens mørke farge - også på rekkverket ved hyttens inngangsparti. Omgivelsene til hytten er jo veldig avgjørende, men klatreroser som Constance Spry eller Louise Odier hadde gjort seg veldig godt til det antikk grå! Det samme vil klematis. Og noen busker og/eller trær med blodrødt bladverk er jo lekkert til antikkgrått og mørkgrått...!

    SvarSlett
  3. Jeg hadde gått for mørk grått for helhetens skyld, altså samme farge som hytten. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Så flott det blir hos dere, gå med det gråe, det blir fantastisk!

    SvarSlett
  5. Hvor er det et smukt hegn, let og luftigt. Rigtig godt valg. Når det gælder farven syntes jeg også I har valgt helt rigtigt i første omgang, og det ville jeg holde fast i hele vejen rundt. Altså det mørkegrå hus (meget flot) og det lysere grå hegn. Så flyder det hele ikke sammen og man kan se detaljer. Spændt på at se resultater. ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar