Høstkrukker - her er det noen forslag fra Furulunden...





...og se deg ikke blind på at calluna er calluna og erica er erica...
...det finnes så mye fint som har litt andre etternavn...


...i denne krukken er det både -erica stuartii 'irish lemon'- og daboecia cantabrica 'irish princess'-...
...og med litt mose på toppen av jorden og en fiskekule så gjør det susen...


...og her er det klokkelyng -erica stuartii 'irish lemon' og calluna vulgaris-...
...og med litt selvplukket mose innimellom...

...jeg er så glad for at mosen er så fin på toppen av høst/vinter-beplantning...
...prikken over i'en spør du meg...


...og ikke glemt den trendy takløken da...
...jeg digger å ha den under takutspring eller overbygget terrasse...
...disse tåler bedre tørke enn for mye vann...






...flere planter går igjen i flere krukker som du ser...
...viktig med gjentakelser i hagen og også i krukker er min lille tanke...

...her har jeg også en -calocephalus 'brownii'-...
...og noen kongler og mose...





...i denne tresaken har jeg pletter i luften sammen med en lysrosa calluna som jeg også har, blant annet i krukken ved postkassen...

...og pyntegresskar er jo litt tøft som dekorasjon...
...og den finnes i uttallige fargekombinasjoner og størrelser...





...og ute ved postkassen/veien forbi Furulunden har jeg plantet prydgress -imperata cylindrica 'red baron'- sammen med calluna vulgaris, en lys rosa variant, nesten hvit...


...så da er det bare å plante i vei...
...fin måte å møte høsten på...
...i tillegg til alt som ennå syder i bedene, hvis man har husket å plante noe for høsten der altså...


I denne bloggen er det skriblerier om egen og andres hager og alt mulig som er hagerelatert. 
Følg meg gjerne på FACEBOOK OG INSTAGRAM. Linken finner du på høyre side i bloggen.

Kommentarer