Takløk til pryd...




...de er dekorative og finnes i mange forskjellige farger og uttrykk...


... det er bare å finne den man synes best om og som passer best i ens egen hage...


...jeg har forsøkt takløk de siste to sesongene, men jeg har lært at jeg skal sette dem ganske tørrskodd inn i garasjen i vinter...
...for de tåler ikke så mye vann, ei heller å stå ute i så små potter...


...gjennom sommeren får de stå under takskjegg eller på overbygde uteplasser...
...så deilige å ha når man er mye borte i sommersesongen...

...trenger ikke mye pass disse altså...



...kanskje noen får en tur innomhus i vinter også...
...de er like dekorative der, synes jeg...


I denne bloggen er det skriblerier om egen og andres hager og alt mulig som er hagerelatert. 
Følg meg gjerne på FACEBOOK OG INSTAGRAM. Linken finner du på høyre side i bloggen.

Kommentarer

  1. Takløk er kjekt å ha i krukker, det har jeg også. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Jeg er veldig glad i takløk, og gjør som deg. Men noen av de gamle jeg har fått fra hagen hjemme i mitt barndommsrike, tåler det meste. De står ute i all salgs vær. Jeg har en tretakløk også, men den tåler ikke under fem varmegrader. Det beste ved dem er at de kan være så dekorative både inne og ute. Ha en vakker dag!

    SvarSlett
  3. Så fint med variasjon i hagen og da er takløk en av mine "litt annerledes" planter :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar