Vil du være med til Apotekarns trädgård så heng med...


...som jeg har skrevet i tidligere innlegg, så er det ingen grenser for hva jeg fikk oppleve på min tur til Skåne i begynnelsen av juni...

...så utrolig mye inspirasjon som jeg skal kose meg med og se på gjennom vinteren når jeg tenker Furulunden og nye prosjekter, eller forbedring av allerede bestående blomsterbed og sitteplasser...
...eller rett og slett bare nyte synet av alle bildene...

...kom bli med meg da vel...


...Apotekarns Trädgård ligger midt i Simrishamn ett steinakst fra Østersjøens varmende bølger...

...det hele startet med Peter Englander som leide en leilighet i bygget som man ser midt imot - året var 2002...

...han tok kontakt med utleier og spurte om han kunne gjøre om denne vakre bakgården til en oase preget av Middelhavsplanter...

...mannen er kjent blant annet fra diverse tv-programmer, hvor han har gjort sine Middelhavsdrømmer til virkelighet i det sydligste delen av Sverige, ikke langt fra Østersjøen...


...idag drives det forretning med innslag av sydeuropeiske krukker, marokkanske møbler og assessoarer...



...under den hvite blåregnen kan man la seg friste av smørbrød, salater, espresseo og andre delikatesser, for ikke å glemme vedovnsbakt pizza...
...på dette stedet kan man også overnatte på Apotekarns Bed and Breakfast...




...det er ikke vanskelig å la seg inspirere og friste av mye av innholdet i denne trädgården/butikken...


...så om du tenker deg til Simrishamn ved Østerlen, lengst syd i Sverige, så er det mange smakebiter du kan nyte på din roadtrip...

...denne turen er gjort i samarbeid med Visitsweden...

I denne bloggen er det skriblerier om egen og andres hager og alt mulig som er hagerelatert. 
Følg meg gjerne på FACEBOOK og  INSTAGRAM - SE LINKER TIL HØYRE PÅ BLOGGEN


Kommentarer

  1. Så spennende. Ja, der skulle jeg virkelig gjerne ha vært. Takk for turen og riktig god helg. Hilsen fra Liv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar