Er du klar for en ny vår i hagen din? | Furulunden



Jeg må bare innrømme at her i Furulunden titter jeg ofte lengselsfullt ut av vinduene, og tar meg sågar runder i hagen for å sjekke hva som er på vei.

I høst plantet jeg en anseelig mengde av disse søtnosene, krokus - crocus og jeg kan se at de nysgjerrige har startet å titte opp av jorden. Men det beste er om de venter til været er mer lagelig for den slags blomstring. Heldigvis så ordner de opp i dette selv.



Denne narsissen - pappillon blance - har jeg flyttet til nye bed. Den er så utrolig kraftig og frodig, så den kan jeg saktenes glede meg til å se igjen denne våren. Dessuten har jeg plantet noen flere av dem.




Det kribler litt når jeg titter litt fra fjorårets vårebilder. Har du det sånn også eller?

Jeg rakk heldigvis å putte noen ekstra løker av Rutelilje i bedene i høst. Makan til lekker blomst, spør du meg. Og det gjør du vel (smiler).





Grønnsværet er så utrolig vakkert når det starter opp. 

Det er så deilig å titte litt tilbake, hvordan var det egentlig i fjor vår? Hvordan var det hos deg da? Del gjerne dine fjorvårsminner med meg og de andre som følger facebooksiden og bloggen min.

Onsdagshilsen fra Metteutenflette

Følg meg gjerne på Facebook, Instagram, Twitter, Youtube.

Kommentarer

  1. Hei. Fine bilder. Nå er det ikke lenge før det er vår. For en årstid vi går i møte. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  2. Jodå jag är mer än klar för en ny vår - men det hjälper inte! Vintern lär fortsätta ett bra tag till.
    Har lagt ut receptet på de härliga glutenfria frukostfrallorna. Hoppas svärdottern godkänner dem!
    Allt gott!/Laila

    SvarSlett
  3. Hei Mette!jeg er også veldig klar, mange av løkspirene er på vei opp, og de første frøene er i jorden. I går kom det noen cm snø, og i dsg er det nydelig vintrevær ute, så noen hagejobbing blir det ikke denne helgen. Men kanskje neste..? Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett

Legg inn en kommentar