Hva blomstrer i hagen din akkurat nå? Juleroser - Helleborus | Furulunden




Her pryder julerosen den overbygde terrassen min. Selv om den fryser litt innimellom, regner jeg med å kunne plante den i et bed til våren.

Tenk å kunne glede seg over den i mange år fremover.


Hvis du har plantet en Julerose i hagen din, så ta en titt. kanskje du blir overrasket ved at de står i full blomst hos deg akkurat nå. Her starter den som oftest å blomstre i desember.


Denne planten vokser seg større fra år til år. I år venter jeg spent på om den har frøsådd seg. For en glede det ville være.


Julerose - Helleborus, her i en liten videosnutt som jeg har liggende på Youtube.

Nå er jeg spent på å høre om dine juleroser. er det noen som blomstrer i hagen din akkurat nå?

Søndagshilsen fra Metteutenflette

Følg meg gjerne på Facebook, Instagram, Twitter, Youtube 

Kommentarer

  1. Hei! Julerosene er så flotte, jeg ville nok hatt en hel del av dem hvis jeg var oftere i feriehagen om vinteren. Men der fokuserer jeg nok på sommerplantene. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Forståelig nok, Bille. Du får vente på våren du da ;)

      Slett
  2. Hei. Har flere juleroser som står ute på terrassen. Er det for kaldt setter jeg de inn. Skal plantes ut til våren. Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det bare å glede seg med dem akkurat nå - og til neste år i hagen din :)

      Slett
  3. Jodå jag hälsade på mina helleborus för en vecka sedan, de mådde bra sa dom. Nu är de begravda under två decimeter snö...
    Enda felet med helleborus är att plantorna är så dyra här i Sverige i alla fall, särskilt om man vill ha något annat än de allra vanligaste vitblommande.
    Allt gott!Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes de vanlige hvite samt de vinrøde påskeklokker er vakre jeg da :) Ha en fin uke Laila :)

      Slett

Legg inn en kommentar