Hageboka av Morten Bragdø - for deg som ønsker en hage med sunt kosthold

Som du kanskje husker så anmeldte jeg Hageboka i desember, med en mulighet for at du kunne vinne ei bok. 

Jeg har et samarbeid med Morten i "Furulundens hagehjørne" og han har derfor gitt meg ei bok til, sånn at du nok en gang kan prøve vinnerlykken.

Dette er boken for deg som ønsker en hage med sunt kosthold. Utrolig mange flotte tips for å få en frodig hage naturligvis. 

Jeg har fulgt Mortens anbefalinger i en årrekke, men i år har jeg strukket det enda lenger, noe jeg skal fortelle deg om i en senere bloggpost.

Det er ganske spesielt når Morten inviterer meg med på en tur under jorda, hvor jeg kan se nematoden som var så uheldig idag. Den ble nemlig sittende fast i en sopphyfe som raskt klemte livsgnisten ut av den. Godt og vel inne i rhizosfæren, møter vi mange som spør om de kan hjelpe. Svovel, fosfor eller en skvett nitrogen kanskje?

Snakk om tur altså, men det er langt fra noen ferietur. Her nedi jorda er det arbeid mellom bakterier, mikroorganismer, mineraler og en bråte andre naturelementer. Og det for å skaffe deg og meg den beste jorda vi kan tenke oss - helt uten giftstoffer.


Legg igjen en kommentar på Furulundens Facebookside innen tirsdag kveld og du er med i trekningen av Hageboka - enklere blir det ikke.


Hvis du vil lese mer om dette fine oppslagsverket, kan du se min anmeldelse her, eller du kan bla litt i boken her om du ønsker det.


Kommentarer

  1. Låter som en bok helt i min smak! Jag är fascinerad av samspelet under jord och försöker tänka på mykorrhizan och organismer där nere när jag förbereder odlingsbäddarna och kombinerar växtsorterna. Ska genast bläddra i den och hoppas på tur!
    Allt gott!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Tilbake til naturen og å gjøre hageting på et naturlig vis, tenker jeg :)

      Slett
  2. Hej igen! Om jag mot förmodan skulle ha tur och vinna boken kan jag ge dig en adress till släktingar i Oslo att skicka den till om det underlättar för dig.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde nok vært lurt, men nå er det en annen som har vunnet boken. kanskje blir det flere sjanser :)

      Slett

Legg inn en kommentar