La humla suse - krokus er et skikkelig matfat for insekter


Er det noe jeg er glad for at jeg gjorde sist høst så er det nettopp å plante flere krokus. Ikke bare med tanke på humlene altså, de er jo så aldeles vakre å nyte synet av også da.


Selje - salix - og krokus er to tidligblomstrende vekster som gjør susen for humlene som har overlevd fra i fjor. Har du sett noe så vakkert?


Ta gjerne en titt på humlas ivrige pollenjakt som jeg viser i en kort videosnutt fra Furulunden. 
Og du, jeg håper du har en fin start på påskehøytiden.

Kommentarer

  1. Krokus er fantastiske om våren, spesielt når solen får dem til å åpne seg for fullt! Dessverre har hjorten gnafset i seg flesteparten av blomstene hos meg i år, men heldigvis har mesteparten av løkene fått stå, så neste år håper jeg vi klarer å holde hjorten unna. Fin påske til deg fra Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjipt at hjorten forsyner seg, den er jo ellers et staselig dyr. God påske til deg også :)

      Slett
  2. Ja krokus er både humle- og bie-snadder. Og vakre er de, uten for stor konkurranse av andre planter så tidlig. Ha en fin påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig med litt farger på denne tiden :)

      Slett

Legg inn en kommentar